سامانه جامع مدیریت کاربران اینترنت و تلفن (NetBill ISP Accounting)

ویژه:

  • سرویس دهندگان اینترنت Dialup
  • سرویس دهندگان کارت تلفن
  • سرویس دهندگان DID
  • اپراتورهای تلفن

صورت مسئله چیست؟

از سال ۱۳۷۶ که کاربران ایرانی از طریق معدود شرکت‏های سرویس‏ دهنده اینترنت به این شبکه جهانی پیوستند تا به امروز، بکارگیری یک نرم‏ افزار جامع و کامل Accounting در اغلب سرویس دهندگان اینترنت و تلفن اینترنتی بعنوان یک معضل حیاتی مطرح بوده‏ است. چه بسیار ISP هائی که صرفا به دلیل مشکلات متعدد در نرم‏ افزارهای Accounting خود به ورشکستگی کشیده  و  از بازار رقابت کنار گذاشته شدند. تولید کنندگان نرم‏ افزار نیز تمام هم و غم خود را برای طراحی نرم‏افزاری جامع و کامل بکار بستند اما بدلیل عطش بازار، نرم‏ افزارهای ناقص و دارای مشکلات عدیده‏ای را با عجله روانه بازار کردند و همین امر موجب شد تا ISP ها به بستری برای آزمون و خطای این نرم‏ افزارها مبدل شدند. بعلاوه بدلیل ناپایداری، اشتباهات محاسباتی و عدم پشتیبانی و پاسخگوئی مناسب، خسارات جبران ناپذیری به آن‏ها وارد شد.

استفاده از سکوهای Microsoft در شبکه‏ های با ترافیک بالا مشکل دیگری است که مدیران ISP ها با آن دست به گریبانند. اغلب نرم‏ افزارهای Accounting برپایه راه حل‏های Microsoft بنا نهاده شده‏اند که تحمل ترافیک‏ های بالا را نداشته و بعضا“ خود بعنوان یک معضل شناخته می‏شوند. نرم‏ افزارهای بر پایه Unix هم یا آنقدر پیچیده‏اند که برخی مدیران سرویس دهندگان بزرگ هم دانش فنی کار کردن و رفع مشکلات در زمان‏های بحرانی را ندارند و یا اینکه آنقدر ساده‏ اند که ابتدائی‏ ترین انتظارات را هم نمی‏توانند برآورده سازند و از این روست که مدیران ISP ها به محض برخورد با نرم‏ افزارهائی که برپایه سیستم عامل‏ های خانواده Unix بنا نهاده شده‏اند، آن‏ها را کنار می‏گذارند!

NetBill راه حل نهائی …
NetBill سامانه ای کامل و جامع برای ISP ها است و آنها را قادر می‏سازد به تمامی روش‏های مختلف زمانی، حجمی، با محدودیت و یا بدون محدودیت زمانی و حجمی خدمات اینترنت خود را بر روی بستر‏های مختلف ارائه کنند. NetBill همچنین قادر است تا انواع کاربران سامانه های Dialup ،ISDN ،VoIP و SMS را همزمان مدیریت کرده و حسابداری و مدیریت کاربران و مدیران این مجموعه‏ ها را به روشی منحصر بفرد انجام دهد.

از امکانات منحصر به فردNetBill ، قابلیت تعریف و استفاده از VISP ها به شکل چند سطحی است به نحوی که هر یک از VISP ها میتوانند در زیر مجموعه خود، VISPهائی با سرویس‏های متنوع ایجاد کرده و هر کدام بصورت کاملا مستقل عمل نمایند.

نرم‏ افزار، سیستم عامل، دیواره آتش (Firewall)، پایگاه داده (SQL Server) و سرویس دهنده وب (Web Server) تماما توسط یک CD و ظرف کمتر از ۲۰ دقیقه نصب می‏شود.

نرم‏ افزارهای Accounting فعلی بگونه‏ای طراحی شده‏اند که سرویس‏هائی از قبیل RADIUS ،SQL SERVER و Accounting Engine همگی بر روی یک کامپیوتر نصب شوند. این امر در ISP های متوسط و بزرگ با محدودیت قدرت سخت‏ افزار مشکلاتی را ایجاد می‏کند. در NetBill می‏توان سخت‏ افزارهای کوچک و بزرگ و به تعداد نامحدود را در یک سیستم واحد بصورت پردازش توزیعی بکار گرفت و از این طریق عملا محدودیتی از لحاظ قدرت سخت‏ افزار، تعداد کاربران تعریف شده و یا OnLine برای NetBill وجود ندارد. با پراکنده کردن این Serverها در سایت‏های مختلف نیز می‏توان سرویسی یکپارچه در سراسر کشور به کاربران عرضه کرد. در حال‏ حاضر NetBill تنها نرم‏ افزاری است که این قابلیت را داراست.

مسیریابی تماس‏ های VoIP بر اساس قیمت و یا کیفیت، تعرفه‏ های مستقل در سطوح مختلف، سرویسهای DID ،CallerID و HotLine، تعریف PIN و کارت‏ها بصورت انبوه، استفاده از یک نام کاربری برای Dialup و VoIP و امکان منحصر بفرد دیگر، مهمترین مزایای NetBill بر نرم‏ افزارهای مشابه داخلی و خارجی است.

امکانات و سرویس ها

  • نصب با استفاده از یک CD، در مدت کمتر از ۲۰ دقیقه و با کمترین دانش فنی
  • جایگزینی با سامانه های مشابه بدون نیاز به اعمال تغییرات در شبکه
  • محدود کردن تعداد کاربران همزمان با یک نام کاربری
  • تعیین سطوح دسترسی برای مدیران و کنترل کاربران زیر مجموعه توسط آن‏ها
  • امکان اتصال به شبکه شتاب در سطوح Holder/ISP/VISP/User جهت شارژ حساب
  • دسترسی از طریق وب به تمام سطوح برنامه Holder/ISP/VISP/User
  • پشتیبانی از سرویس IN و DID
  • شناسایی CallerID برای کاربران VoIP و ورود به سامانه بدون نیاز به Pin code
  • تولید انبوه کارت و پین به صورت خودکار با شرایط متنوع و در سریعترین زمان ممکن
  • جلوگیری از اتصال کاربران و قطع ارتباط آنان به هنگام اتمام اعتبار ISP/VISP/User
  • Backup های روزانه و انتقال Backup های قدیمی‏ به مکان دیگر بصورت خودکار
  • Import/Export اطلاعات کاربران/سرویس‏ها/تعرفه‏ ها/logها به فرمت CSV Excel
  • پشتیبانی از تاریخ شمسی و میلادی در تمامی سطوح
  • جستجوی سریع و پیشرفته کاربران بر اساس شرایط متنوع
  • بروزرسانی خودکار از طریق اینترنت بدون نیاز به حضور مدیر سامانه
  • پنل‏های تمام وب و مجزا برای کاربران و مدیران
  • گزارش‏ گیری‏ های متنوع و مفید از فعالیت‏های سامانه/کابران/مدیران ISP/VISP ها
  • مشاهده کاربران Online و امکان KILL کردن آن‏ها در سطوح Holder/ISP/VISP
  • جلوگیری از ورود کاربران به هنگام اتمام مدت/میزان اعتبار تخصیصی
  • امکان انجام عملیات گروهی (Bulk Operation) بر روی کاربران با شرایط متنوع
  • کنترل کاربران Online بر اساس Access Server ها و گروه‏ها
  • تخصیصIP Pool، IP و Route به کاربران و گروه‏ها بصورت Static و Dynamic
  • برقراری ارتباط با سامانه های جانبی نظیر پرداخت الکترونیک و یا پرتال‏ های فروش
  • پشتیبانی از انواع Access Server ها نظیر Cisco، Total Control و …
  • ارسال SMS گروهی به کاربران و ارسال SMS توسط کاربر
  • پانل ویژه کاربر با امکان تعریف SubUser و مدیریت کاربران زیرین
  • گزارشات متنوع از اتصالات کاربران، میزان حجم اطلاعات و مدت زمان اتصال
  • نمودار‏های متنوع از عملکرد سامانه و سود و زیان ISP/VISP ها بازاء سرویس خاص
  • تعریف Time Exception برای تعیین شارژ‏ها و مجوزهای مختلف در ساعت‏های مختلف شبانه روز با تعیین اولویت
  • دسته بندی کاربران در گروه‏ها بر حسب ساعات استفاده، حجم مصرف و سرعت به همراه تخصیص مدت زمان و حجم انتقال اطلاعات در روز و ماه به هر کاربر
  • تعمیر خودکار پایگاه داده و سیستم فایل بدون نیاز به مدیر سامانه

Comments are closed.